مجرب ترین روش های مراقبتی از زیبایی واقعی تان


بهترین آرایشگاه رنگ مو در تهران – چگونه زیبایی واقعی را تجربه کنیم؟

اگر می خواهید کسی را تحت تاثیر قرار دهید، با خودتان رو راست باشید و اگر آنها دوست ندارند مبنی بر این است که ارزش تلاش های شما را ندارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گام های زیر را مبنی بر این که چگونه ظاهری زیبا داشته باشیم را دنبال کنید و بر روی اعتماد به نفستان کار کنید. با این وجود، اعتماد به نفس یکی از مهمترین عوامل جذابیت در فرد است.

بخش اول: مراقبت های آرایشی بهداشتی

۱-به بهترین نحو از پوستتان مراقبت کنید:

اگر پوستتان را سالم و شفاف به نظر برسد اعتماد به نفستان را بالا می برد که این باعث می شود زیبایی واقعی را حس کنید. اگر جوش و آکنه شدید شما را ناراحت می کند به خصوص اگر این مشکل ارثی باشد حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر پوست تان حساس است، اگزما، آماس پوست و یا هر گونه امراض پوستی دیگر، این مشکلات نباید مانعی برای زیبا بودنمان شود. برای رفع این مشکلات با پزشک خود مشورت کنید و از مشاوره ها و راه حل های پزشک تان استفاده کنید. راه های بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • روزی دوبار با یک صابون شستشوی صورت، صورتتان را بشویید تا چربی ها، عرق، لکه، آرایش و یا هر گونه کثیفی را از بین ببرد. از صابونی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد (برای مثالپوست چرب، پوست خشک،پ وست حساس، و غیره). با این کار تمامی ناپاکی های روی پوست تان بدون از دست دادن چربی های طبیعی از بین می رود. شما اگر بخواهید می توانید با تمیز نگه داشتن پوست تان، سلامت پوست تان را ماندگارتر کنید. سعی کنید لوسیون ها را پاک کنید، از پاک کننده ای استفاده کنید که از استفاده ی آن لذت ببرید.
  • از مرطوب کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد، ترجیحا از مرطوب کننده ای استفاده کنید که میزان قابل توجهی SPFبرای حفاظت پوست شما در برابر نور آفتاب داشته باشد. کرم های ضد آفتاب از آسیب اشعه های مضر نور خورشید به پوست شما جلوگیری می کند همچنین، این کرم ها از بروز سرطان پوست جلوگیری می کنند.
  • به بدن تان به خصوص دست هایتان کرم مرطوب کننده بزنید. این از خشک شدن پوست تان، به خصوص در برهه ای از زمان که هوا خشک تر است جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود پوست تان شفاف تر و شاداب تر به نظر برسد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

۲-به بهداشت دهان و دندان اهمیت دهید:

مسواک زدن دو بار در روز، علاوه بر نشان دادن زیبایی واقعی شما تاثیر مثبتی بر چهره و سلامت جسمانی شما دارد.

  • هیچ گاه بلافاصله پس از وعده غذایی مسواک نزنید. حداقل ده دقیقه پس از غذا خوردن دندان هایتان را مسواک بزنید. مسواک زدن به صورت مکرر ممکن است به مینای دندان تان آسیب بزند، همچنین ممکن است موجب درد دندانها هنگام غذا خوردن شود.
  • دهان تان بوی خوشی داشته باشد:

با وجود این که دهان شویه اثر کوتاه مدتی دارد، موجب بوی خوش دهان می شود. هنگام خرید حتما به برند دهان شویه دقت کنید، برخی از دهان شویه ها حاوی مواد سرطان زایی همچون لیسترین می باشند. راه بهتر و مطمئن تری برای بوی خوش دهان کشیدن مسواک بر روی زبان است.

  • از نخ دندان استفاده کنید:

از نخ دندان برای تمیز کردن بخش هایی از دندان که با مسواک تمیز نمی شوند، استفاده کنید. نخ دندان را بین دندان ها و خط لثه بکشید.استفاده از نخ دندان موجب از تضعیف پلاک هایی می شود که بر روی دندان شما نقش بسته است، و این باعث بوی خوش دهان شما می شود.

  • از سفیدکننده ی دندان کمتر استفاده کنی، زیرا مواد شیمیایی برای دهان شما مضر است. از کرم خوردگی و گوسیدگی دندان تان پیشگیری کنید. غذاهای شیرین و اسیدی به دندان هایتان آسیب می زنند. با این حال، چند دندان پر کرده نمی تواند مانعی برای زیبایی واقعی شما باشد، نمی توان به دهانی با دندان های خراب و پوسیده دلگرم بود.
  • هر چند وقت یکبار به یک دندان پزشک برای معاینه دندان هایتان مراجعه کنید.

صاف کردن دائمی مو

صاف کردن دائمی مو

۳-به بهترین نحو از مو هایتان نگهداری کنید:

مو هایتان را سالم و مرتب نگه دارید با این حال می توانید از مو هایی براق و نرم برخوردار شوید. وقتی دیگران به شما نگاه می کنند ممکن است اولین چیزی که نظرشان را جلب می کند مو هایتان باشد. کوتاه، بلند، صاف، طبیعی، فرفری، موج دار، گیس باف و غیره. تفاوتی نمی کند که موی شما کدام یک از این حالتها را داشته باشد. تقریبا ممکن است برای هر کسی پیش آمده باشد که یک روز مویش حالت خوبی نداشته است. مو هایتان می تواند شما را به نوعی زیبا کند. پس نسبت به مو هایتان بی توجه نباشید، اما برای مو هایتان وقت بیشتری صرف نکنید، به اندازه ای که دوست دارید برای موهایتان وقت بگذارید تا زیبایی واقعی آنها نمایان شود.

  • هر زمان که می دانید مو هایتان احتیاج به شستشو دارد، مو هایتان را بشویید. هر نوع مو نگهداری خاص خودش را می طلبد.
  • اگر مو هایتان فر ریز دارد هر سه چهار روز یکبار مو هایتان را بشویید .مصرف روزانه ی شامپو می تواند به مو هایتان آسیب بزند.
  • برای مو های چرب، توصیه می شود کمتر مو ها را بشویید، زیرا چربی طبیعی مو هایتان با شستشوی مکرر از بین خواهد رفت.
  • تغییراتی در مو هایتان ایجاد کنید. اگر ترجیح می دهید تغییر کمی در مو هایتان ایجاد کنید، روش های متعددی برای این کار وجود دارد، پس از حمام کردن از محصولاتی استفاده کنید که تغییراتی در حالت مو هایتان ایجاد می کنند.
  • حالت مو هایتان را با حرارت و گرما تغییر دهید. قبل از انجام این کار، از محافظت کننده ها در برابر حرارت استفاده کنید تا از آسیب به مو هایتان جلوگیری شود.
  • برای پر حجم تر شدن مو هایتان، شامپوی مخصوص مو های خشک را به مو هایتان بزنید و به سمت پایین شانه بکشید.
  • هر چه دوست دارید به آرایشگاه بروید! کوتاهی مو و رنگ کردن مو باید توسط فردی خبره انجام شود تا بهترین نتیجه را کسب کنید، به خصوص اگر موهای فری دارید. رنگ مو و مدل مویی را انتخاب کنید که با حالت چهره ی شما همخوانی داشته و زیبایی واقعی را بیشتر جلوه دهد.
  • از آرایشگرتان مشورت بگیرید. طی مدت زمانی را که در آرایشگاه سپری می کنید، راهنمایی هایی در مورد نوع شامپو و نرم کننده ای که مناسب موی شماست، بگیرید.
  • هر شش تا هشت هفته یکبار مو هایتان را بیارایید. برای این کار نیاز نیست به آرایشگر مراجعه کنید، شما می توانید این کار را در خانه انجام دهید و در صورت لزوم از یکی از اعضای خانواده یا دوستتان کمک بگیرید.
  • از کلاه یا سربند استفاده کنید،کلیپس های فانتزی، کش موی براق یا حتی سنجاق سر به مو هایتان بزنید.

براشینگ ابرو

براشینگ ابرو

۴-آرایش را تجربه کنید:

آرایش باعث می شود زیبایی شما برجسته تر شود و هر آنچه را که حس می کنید از زیبایی شما می کاهد پنهان می کند. اگر با آرایش صورت تان احساس زیبایی به شما دست می دهد، هیچ مشکلی به وجود نمی آید اما بسیاری از افراد، بر این باورند که شما می خواهید با آرایش چهره تان می خواهید زیبایی واقعی تان را به رخ آنها بکشید. برای زیبا بودن ضرورتی ندارد که آرایش کنید، وقتی آرایش را بر چهره تان امتحان می کنید، بهترین ویژگی های چهره تان را برجسته می کنید. شما می توانید آرایش طبیعی را در خانه یاد بگیرید، برای آموزش می توانید از ویدئو های آموزشی پوتیوب کمک بگیرید.

  • چهره ای طبیعی داشته باشید.
  • خط چشم گزینه ی خوبی برای یک چهره ی طبیعی است، زیرا جلوه ی خاصی به چشمان شما می بخشد. برای چهره ای بی روح از سایه ی ظریف و طبیعی، همچون قهوه ای یا رنگی که به رنگ پوست شما نزدیک است استفاده کنید. اگر می خواهید دلبری کنید یک خط باریک به خط چشم سیاهتان اضافه کنید.
  • سایه چشم چشمان تان را براق تر و درخشان تر از قبل می کند.یک سایه روشن انتخاب کنید. رنگ قهوه ای برای طبیعی نشان دادن ظاهر زیبای شما بهترین انتخاب است.
  • ریمل چشمان شما را درشت تر نشان می دهد و همچنین مژه هایتان را پرحجم تر می کند.
  • رژ لبی که بالاتر از خط لب کشیده شده را پاک کنید.
  • چهره تان را برنزه کنید. حدفاصل برجستگی صورت تا گیجگاه، تا زیر گونه ها و چونه(به قسمت ۳مراجعه کنید). با این کار چهره شما طریف تر و کوچک تر به نظر می رسد. اگر پیشانی بلند یا بینی بزرگی دارید،ب ورس را از سمت پایین به مرکز بکشید تا بینی کوچکتر به نظر برسد. برای اینکه چهره تان مصنوعی به نظر نرسد، از برنزه کردن بیش از حد خودداری کنید.
  • از رژگونه استفاده کنید. رژگونه در جاهای از جمله از روی گونه تا سمت گیجگاه را در بر می گیرد. رژگونه اگر به صورت افقی کشیده شود صورت را گرد و اگر از گیجگاه تا فک کشیده شود صورت را کشیده نشان می دهد.
  • برجسته تر نشان دادن برخی نواحی صورت. انواع و اقسام متفاوت آرایش وجود دارد که می توان از آن برای جلب توجه بیشتر استفاده کرد (برای مثال سایه چشم سفید یا کرم پودر روشن) را برروی قسمت های خاصی از صورت امتحان کرد. در برخی قسمت ها شامل پیشانی، بالای ابرو و گونه می باشند. همچنین می توانید مقداری رژ گونه بر روی پلک و بینی تان بزنید تا زیبایی واقعی شما نمایان تر شود.

لمه مو

لمه مو

۵-لباس های شیک بپوشید:

لباسی که می پوشید به بالا رفتن اعتماد به نفستان کمک می کند و همچنین مکمل ساختار جسمی و رنگ پوستتان می باشد. از هر چه که مد شده و مورد پسندتان نیست دوری کنید، زیرا خیلی سریع از مد می افتند. در عوض، تیپی منحصر به فرد را انتخاب کنید که به دیگران شخصیت و زیبایی واقعی شما را نشان می دهد.

  • لباسی بپوشید که شایسته ی شما باشد. با انتخاب درست لباس هایی که شایسته شما است در مکان درست نسبت به ظاهرتان احساس خوبی خواهید داشت. شما می توانید لباس های گشاد و راحت، اندامی و یا لباسی که به سلیقه خودتان دوخته شده را بپوشید، همه این ها زیبا هستند. فرقی نمی کند که شلوار بپوشید یا پیراهن کوتاه هر دو برازنده ی شما است. فقط مطمئن شوید که لباسی را که انتخاب می کنید همان طور که دوست دارید برازنده ی شما باشد. اگر جای کمری یا کش شلوارتان بر دور کمرتان بماند خیلی زیبا به نظر نمی رسد.
  • برای جالباسی تان باید به اصولی توجه کنید.نباید برای یک لباس مهمانی یا لباسی که به ندرت آن را می پوشید پول زیادی بپردازید. مطمئن باشید لباس هایی که هر روز می پوشید زیبایی واقعی شما را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. بسیاری از افراد برای اینکه زیبا تر به نظر برسند تمام تمرکزشان را بر چهره شان می گذارند نه لباس شان. اگر مو های شما شرابی، مشکی، نقره ای یا بلند باشد با رنگ هایی همچون سفید، قهوه ای روشن و بژ زیبا تر به نظر می رسید. اگر با رنگ صورتی احساس بهتری دارید، صورتی بپوشید. شما هر لباسی بپوشید نمی توانید اطمینان خاطر داشته باشید که دیگران تصور کنند شما زیبایید اما بدانید که شما هر لباسی بپوشید باز هم زیبایید.

سالن زیبایی هنرمندان

سالن زیبایی هنرمندان

۶-از عطری که دوست دارید استفاده کنید:

لباس و بدن کثیف باعث بوی ناخوشایند می شود. اگر می خواهید بوی خوبی بدهید همیشه تمیز باشید. اگر احساس زیبایی می کنید،می توانید بوی بدنتان را بپذیرید و یا از عطر مورد علاقه تان استفاده کنید این به شما کمک می کند اعتماد به نفستان بالا برود. لوسیون های بدن معطر، اسپری های بدن، صابون های خوشبو کننده، عطر ها و روغن های معطرگزینه های عالی هستند. چیزی را انتخاب کنید که بویش را دوست داشته باشید و اگر با آن احساس زیبایی واقعی پیدا می کنید از آن استفاده کنید. برخی از خانم ها بوی تازگی و طراوت را دوست دارند و برخی دیگر از عطر میوه ای یا عطر گل ها لذت می برند. با توجه به آنچه که دوست دارید سعی کنید مصرف عطرها را به حداقل برسانید تا موجب اذیت دیگران نشود.

  • نکته قلبل توجه این است که عطر را به مچ دست، آرنج و گردن بزنیم. پس از عطر زدن از مالیدن مچ های دستتان به همدیگر خودداری کنید چون با این کار بوی برخی عطرها تغییر می کند. قبل از شانه کردن مو هایتان به بورس عطر نزنید، این کار به مو هایتان آسیب می زند.

تاثیر ورزش روی پوست

تاثیر ورزش روی پوست

۷-به سلامت و تندستی تان توجه کنید:

فرقی نمی کند که شما از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید یا بیمار باشید، در هر صورت شما باید از بدن تان مراقبت کنید. بهره بردن از سلامت جسمانی به بهترین نحو راه بسیار خوبی برای نشان دادن بهتر زیبایی واقعی شما است و همزمان به بدن شما کمک می کند. اعتماد به نفس و تندرستی به سلامت ذهن و بدنتان کمک می کنند. وقتی اندورفین با ورزش کردن در بدن شما بالا می رود، اطمینان خاطر به راحتی در قلب شما شکل می گیرد و وقتی خواب کافی داشته باشید ذهنتان رها می شود.

  • ورزش کردن:

دویدن، پیاده روی، شنا، ایروبیک همه این ها به نوعی به شما کمک می کنند. ورزشی را انتخاب کنید که مناسب بدن شما باشد. اگر به رقصیدن علاقه دارید به کلاس رقص بروید، به خصوص رقص باله انتخاب خوبی است زیرا تمامی ماهیچه های بدن، به خصوص ماهیچه های شکم را به کار می گیرد. البته باله به خودی خود شما را زیبا نمی کند و قشنگ تر از فوتبال، رقص شیر، تنیس و سایر فعالیتهای ورزشی نمی باشد. ورزش های متعدی وجود دارند که سرگرم کننده نیز می باشند! هنگام ورزش کردن مواد شیمیایی رها می شوند که همین باعث می شود حس خوبی به شما دست بدهد و بدن سالم تری داشته باشید،که موجب اطمینان خاطر شما و نشان دادن زیبایی واقعی تان می شود.

  • آب بنوشید.
  • هیدراته بودن سبب شفافیت و درخشندگی پوست شما می شود، لین به کاهش وزن و ورزش کردن کمک می کند و ذهنتان را رها می کند و شما با نشاط تر و شاداب تر می شوید. روزانه حداقل۸ لیوان آب بنوشید. اگر دوست ندارید آب بنوشید، چند قطره لیمو شیرین یا لیمو ترش به آب اضافه کنید، مطمئنا خوشتان خواهد آمد.
  • خواب کافی داشته باشید. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید نه تنها چشمانتان پف می کند بلکه پوستتان را خراب می کند و وضعیت جسمانی و روحیتان بدتر می شود. میانگین مدت زمان خواب کافی برای بزرگسالان ۸ ساعت می باشد، بچه ها به خواب بیشتری احتیاج دارند. شب ها تا دیروقت بیدار نمانید. وقتی بدنتان احساس خستگی دارد بخوابید.
عادت های بهداشتی هنگام خواب:
  • رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. تغذیه مناسب می تواند به سلامت و تندرسی تان کمک کند، اما به خاطر داشته باشید که پوست تان هم باید شاداب و باطراوت باشد. در یک رژیم غذایی سالم شما باید انواع میوه ها و سبزیجات را میل کنید (حداقل در ۵ وعده میوه و سبزیجات میل کنید). سعی کنید از غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب می باشند همچون ماهی قزل آلا، گردو و تخم کتان، آجیل مثل بادام، بادام زمینی و غذاهایی همچون موارد ذکر شده که جویدن شان سخت است و همچنین لبنیات کم چرب که حاوی ویتامین آ و اسیدوفیلوس می باشند،استفاده کنید.

بخش دوم:شگفت انگیز باشید.

سالن زیبایی آرامیس

سالن زیبایی آرامیس

۱-اعتماد به نفس داشته باشید:

زیبایی واقعی بودن بیشتر به نوع حضور یافتن شما مربوط می شود تا چهره تان. البته اگر شما چهره ای را که در آینه می بینید دوست دارید این به بالا رفتن اعتماد به نفستان کمک بسیاری می کند اما به خاطر داشته باشید که باطن خود را نیز ببینید.

  • قشنگ ژست بگیرید:

حالت های نشسته یا ایستاده شما را بی پروا تر می کند.حالت خمیده اصلا قشنگ نیست چون به نظر می رسد شما نسبت به اطرافیانتان بی توجه هستید.

  • هیچ گاه خودتان را قضاوت نکنید:

در برخی موارد طوری رفتار می کنید که گویی ارتشی شکست خورده دارید و حرف هایی به خودتان می زنید که به هیچ کس نمی زنید. اعتماد به نفس داشتن یعنی با آنچه که هستید کنار بیایید و سعی نکنید عالی باشید (حتی از لحاظ چهره و رفتار).با این کاره شما زیبایی واقعی را در درون خود میابید.

  • دیگران را قضاوت نکنید:

تصوری که از دیگران دارید انعکاسی از همان تصوراتی ست که در مورد خود دارید و چه شخصیتی دارید. هر گاه با افکار منفی شروع به قضاوت کردن دیگران کردید همان لحظه طرز فکرتان را تغییر دهید و نقاط قوت آن فرد را ببینید (ممکن است شما از لباس دوستتان خوشتان نیاید، در این گونه مواقع با خود نگویید چه لباس زشتی پوشیده بلکه بگویید چه اعتماد به نفسی داره).

  • خودتان را با دیگران مقایسه نکنید:

این بیهوده ترین کار ممکن است که شما می توانید برای زیبایی واقعی انجام دهید، زیرا همیشه شخصی هست که می تواند از شما باهوش تر، زیباتر و با استعدادتر باشد. این فقط موجب می شود احساس بدی در شما پدید آید.

  • اگر اعتماد به نفس ندارید تظاهر به اعتماد به نفس کنید:

مغزتان را فریب دهید که در واقع فکر می کنید که اعتماد به نفس دارید بنابراین هر چه بیشتر تمرین کنید اعتماد به نفس را بهتر لمس خواهید کرد.از کارهای کوچک شروع کنید (برای مثال رژ لب قرمز بزنید یا کفشی بپوشید که پاشنه بلند تری دارد) هر چه اعتماد به نفستان بالاتر رفت کارهای بزرگتر را امتحان کنید.

  • از زبانتان استفاده کنید:

برای به دست آوردن اعتماد به نفس از زبان بدن استفاده کنید. حتی ایستادن با یک ژست قدرت به مدت روزانه ۵دقیقه می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس پیدا کنید. هنگام راه رفتن صاف بایستید یا با فاصله بنشینید. دستتان را زیر چانه تان نگذارید(معمولا یک حالت دفاعی به خود بگیرید).

سالن تخصصی رنگ و مش مو در تهران

سالن تخصصی رنگ و مش مو در تهران

۲-در عکس هایتان آزاد و رها باشید:

هیچ چیزی به اندازه یک عکس خوب نمی تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و حس بهتری به شما بدهد.شما می توانید از این از عکس برای زمانی که حس خوبی نسبت به ظاهرتان ندارید استفاده کنید وقتی به عکس نگاه می کنید متوجه می شوید که...

برای مشاهده ادامه آموزش روش های مراقبتی از زیبایی واقعی تان اینجا کلیک کنید.

 

 

 

مرجع:

http://aramismode.com/آموزش-مجرب-ترین-روش-های-مراقبتی-از-زیبا/



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: